
Česta pitanja
Tko može tražiti jednokratnu novčanu pomoć?
Jednokratna pomoć kao pravo na pomoć u novcu ili naravi može se priznati samcu ili obitelji koji zbog trenutačnih materijalnih teškoća nisu u mogućnosti podmiriti neke osnovne životne potrebe, a koje su nastale zbog rođenja djeteta ili školovanje djeteta, bolest ili smrt člana obitelji, elementarne nepogode i sl. Iznimno se može priznati i zbog nabavke osnovnih predmeta u kućanstvu, neophodne odjeće i obuće ako se to ne može korisnicima osigurati na drugi način.
Dakle, radi se o nekim kriznim životnim situacijama u kojima se mogu zateći i osobe koje imaju prihode i nisu korisnici pomoći za uzdržavanje , ako su njihovi prihodi niski i nedostatni da zadovolje neku osnovnu životnu potrebu.
Obzirom na specifičnosti svake konkretne osobe i njenih životnih okolnosti u slučaju potrebe najbolje je obratiti se socijalnom radniku Centra koji će brzom i jednostavnom procjenom utvrditi da li postoje uvjeti za ostvarivanje ovog prava.
Pomoć se ostvaruje u centru za socijalnu skrb prema prebivalištu korisnika.
U postupku je potrebno utvrditi da korisnik nije u mogućnosti podmiriti ove potrebe vlastitim sredstvima ili na drugi način, te pribaviti dokaze o visini sredstava koja su potrebna za tu namjenu.
Jednokratna pomoć može se odobriti do iznosa koji je vezan uz potrebu, a ukupni iznos priznatih jednokratnih pomoći može godišnje iznositi najviše pet osonovica za ostvarivanje prava iz socijalne skrbi ( 2.500,00 kn )
Kako i kome se može podnijeti pritužba /prigovor na rad centra?
Svaki korisnik centra za socijalnu skrb ima pravo izraziti svoje dojmove o radu Centra bez straha da će radi toga biti povrijeđena njegova prava ili da će on i članovi njegove obitelji biti dovedeni u nepovoljan položaj tijekom ostvarivanja prava iz sustava socijalne skrbi.
Korisnik može podnijeti pritužbu/prigovor na stručni rad, trajanje postupka, način provođenja postupka, opseg priznatog prava , dostupnost usluga , primjenu pozitivnih propisa i druge okolnosti i radnje u postupku koji se vodi po njegovom zahtjevu ili po službenoj dužnosti.
Pritužba se može podnijeti usmeno na zapisnik ili pismenim putem ravnatelju Centra.
U slučaju kada je pritužba podnesena usmeno na zapisnik svaki radnik je o tome dužan bez odgode izvjestiti ravnatelja Centra.
Ravnatelj je dužan izvršiti uvid u dokumentaciju korisnika i po potrebi pozvati korisnika na razgovor, te pribaviti dodatne informacije o razlozima pritužbe.
Ravnatelj je obvezan pismenim putem izvjestiti korisnika u roku od petnaest dana o poduzetim mjerama.
U slučaju da korisnik nije zadovoljan poduzetim mjerama može podnijeti pritužbu na rad Centra Ministarstvu socijalne politike i mladih , 10000 Zagreb , Savska 66 . ministarstvo@mspm.hr
KOME SE MOGU JAVITI OSOBE IZLOŽENE NASILJU U OBITELJI ?
U slučaju nasilja u obitelji važno je zatražiti pomoć . Skrivanje i umanjivanje problema neće zaustaviti zlostavljača od ponavljanja nasilja. Nasilje uvijek možete prijaviti policiji ili nadležnom centru za socijalnu skrb, a možete se obratiti i drugim stručnjacima kao što su zdravstveni radnici, nastavnici , odgojitelji ili drugi pomagači.
U slučaju kada je ugrožena sigurnost žrtave policija i centar za socijalnu skrb poduzimaju žurne mjere zaštite . Žrtvama se osiguravaju različiti oblici pomoći. Jedan od načina pomoći je i siguran smještaj žrtava nasilja u odgovarajuću ustanovu.
KAKO MOGU POMOĆI DJETETU O KOJEM RODITELJI NE BRINU?
Svatko je dužan obavijestiti centar za socijalnu skrb o ugrožavanju prava djece. Ako roditelji zanemaruju svoje roditeljske obaveze potrebno je o tome informirati bilo koju službu koja je zadužena za skrb o djetetu. To mogu biti zdravstveni ili prosvjetni radnici, policija , predstavnici humanitarnih udruga, vjerske zajednice, lokalne samouprave i sl.
U slučaju saznanja da roditelji ne brinu ili zanemaruju brigu o osnovnim životnim potrebama djece , o njihovom stanovanju, prehrani, zdravlju, higijeni, školovanju ili o sigurnosti djece i njihovim razvojnim potrebama , centar za socijalnu skrb dužan je bez odgode procjeniti potrebe djeteta i njegove obitelji i osigurati im odgovarajuću pomoć .
Oblici pomoći ovise o potrebama djeteta i njegovoj sigurnosti , ali i o roditeljskim kapacitetima da brinu o djetetu i da ga odgajaju.
KAKO SE MOGU UKLJUČITI I VOLONTERSKIM RADOM POMOĆI DRUGIM OSOBAMA U POTREBI?
Svaka osoba može svojim djelovanjem u zajednici doprinjeti poboljšanju ukupne kvalitete života i razvoju zajednici. Osobito je vrijedno kada svojim volonterskim djelovanjem potičemo djecu i mlade osobe na suradnju i povezivanje s našim sugrađanima u potrebi.
Mogućnosti ovakvog djelovanja su višestruke.Sve ovisi o vlastitoj inicijativi, otvorenosti za suradnju i spremnosti da dio svoga vremena posvetite djelovanju za opće dobro.
To možete učiniti na način da se uključite u rad humanitarnih ili drugih udruga u svojoj životnoj sredini .
Možete se obratiti Volonterskom centru Grada Zagreba www.vcz.hr gdje ćete dobiti potrebne informacije o volonterstvu i osnažili se za te aktivnosti.
Možete se jednostavno obratiti vašem centru za socijalnu skrb i kroz razgovor sa socijalnim radnikom procjeniti mogućnosti volontiranja u vašoj lokalnoj zajednici.